Zaterdag 30 september - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu Zaterdag 30 september - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu

Zaterdag 30 september

Door: Maria/Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke, Frans, Maria en Bertus

30 September 2017 | Indonesië, Malang

Vanmorgen vanuit Malang naar de Bromovulkaan vertrokken. Weer een nieuwe chauffeur:"Harrie",voor ons een makkelijke naam. Hij vroeg of we eerst nog door Malang wilden wandelen, maar wij dachten dat we dan te laat bij de Bromo zouden aankomen.(in ons boekje stond dat we vroeg moesten vertrekken om de bewolking voor te zijn). Harrie leek wat teleurgesteld en vertelde onderweg veel over Malang.hij zei ons dat wij wij tijd genoeg hadden om ook wat van Malang te kunnen zien. Malang bestaat uit verschillende wijken met andere huizen, winkels en bewoners. bv. Chinese wijk, Arabische wijk. Dit is te danken aan de Nederlanders die de stad gebouwd hebben en zo de mensen wilden verdelen. Je kon goed het verschil zien. In de Chinese wijk zijn we in de Chinese tempel geweest. Het hoofdaltaar is Boeddhistisch, nog van voor de Nederlandse tijd. Aan de zijkant en verschillende zijaltaren in aparte kamers. Erg mooi, echt Chinees. Daarna reed Harrie naar de kampong Warna, dit was een project, enkele jaren geleden. De belasting die bedrijven moeten betalen, mag men ook gebruiken om direct aan de bevolking geven. De verffabriek Decofresh heeft een verloederde buurt (kampong) bij de fabriek verf gegeven. Alle huisjes zijn beschilderd en versierd met lampionnen, parapluutjes en slingers. Op sommige staan echt mooie schilderingen. De leider van de kampong heeft dit op de televisie gekregen en sindsdien komen de toeristen. Je betaalt om de wijk in te kunnen en veel mensen verkopen spulletjes, waardoor de misdaad weg is. Het heeft een beetje weg van Hundertwasser in Wenen. Goed bedacht hè? Daarna reden we naar een plek, waar Harrie een pakket ophaalde, even later kwamen we bij een jeep, waar we in overgestapt zijn. Het pakket bleek voor ons te zijn. Met de jeep eerst naar een waterval. Ongeveer half uur dalend lopen over trappen ernaartoe. Laatste stukje over een bamboebrug, de hoek om, en nog een klein stukje klimmen en opeens zie je de prachtige waterval. Cebon Pelang. Teruglopen duurder wat langer, omdat er meer geklommen moest worden. Weer bij de jeep aangekomen, ging de reis verder richting Bromo vulkaan. Op een aantal plaatsen gestopt voor het uitzicht en foto's. Rond 12.30 uur ging het pakket open, op een rustplaats. Bleek dit weer zo'n fantastische lunch te zijn, met rijst, bami, sate, iets met omelet en nog veel meer. Heerlijk! Na over de zandzee gereden te hebben, nog naar de (tenen van de) voet gewandeld. Alles stof en lavazand. Nu in hotel "lavaview" met af en toe uitzicht op de berg. Door de mist soms even helemaal weg. Badkamer doet aan Tangkahan denken. We hebben net ontdekt hoe de geiser werkt. Leuk! Onze reistassen worden zo door Harrie gebracht over de grote weg, dat kan enkele uren langer duren. Het was weer een fantastische dag!

• 30 September 2017 - 12:04

Ineke:

Geweldig weer!!

• 30 September 2017 - 16:50

Maria:

Leuk hoor om steeds de verslagen te lezen...
    Echt een geweldige vakantie voor jullie.

Heel veel plezier nog
    Maria en Theo

• 30 September 2017 - 21:54

Joke:

Wat een avontuur weer! Geweldig!