Donderdag 21 september - Reisverslag uit Tomok Bolon, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu Donderdag 21 september - Reisverslag uit Tomok Bolon, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu

Donderdag 21 september

Door: Tineke/Maria

Blijf op de hoogte en volg Tineke, Frans, Maria en Bertus

21 September 2017 | Indonesië, Tomok Bolon

Alweer donderdag, we zijn al een week op pad. Foto's plaatsen lukt ons hier niet, omdat het internet erg langzaam is en af en toe wegvalt. Gelukkig zit er in Nederland iemand die ons helpt ze op deze site te zetten. Mark, dank je wel. We sturen je weer de foto's toe en zien ze dan verschijnen!
Vanmorgen om 9 uur op pad met een lokale gids en Onno. We werden door een auto met chauffeur naar boven gereden en zijn halverwege de berg uitgestapt. We volgden een heel smal pad met prachtige uitzichten ! Ook af en toe een waterbuffel of karbouw die de weg versperde of tussen de struiken verstopt stond.
Onno heeft veel kennis van plantjes. We zagen een boompje met een soort kastanjeachtige bolletjes tegen kanker en een soort grote goudsbloem struik die tegen diabetes moet helpen. Thee van de bloemblaadjes maken. Verder zagen wij verschillende soorten koffieplanten, cacaoplanten, casaveboompjes, kruidnagelbomen en chili-plantjes, die net werden gepoot. En natuurlijk weer bananenpalmen en suikerpalmen. Na 2,5 uur gedaald te hebben ( en af en toe weer een stukje omhoog) kwamen we bij een hutje waar wij onze lunch, die we gisteravond besteld hadden, kregen. Een soort Pizza broodje, lekker ! Nadat we de lunch ophadden daalden we verder. We kwamen weer waterbuffels tegen en een adelaar die we een tijdje hebben gevolgd. In het stadje Tomok stond de auto weer op ons te wachten om ons naar ons hotel te brengen. Nadat we even snel een douche hebben genomen, zijn we gaan zwemmen.
Daarna even thee gedronken op ons eigen terras en geklaverjast.
Gistermiddag hebben we onze vuile was afgegeven bij de receptie en die werd vandaag weer schoon thuisbezorgd, wat een luxe! Tot nu toe alle hulde voor Kim van De Reisbrigade, alles is goed geregeld, zelfs een telefoontje gekregen dat onze binnenlandse vlucht ( van overmorgen) 25 minuten later gaat.

• 21 September 2017 - 18:08

Petra:

super leuk om jullie verhalen te lezen.
    ook erg leuke foto's.
    ziet er goed uit allemaal
    Veel plezier.
    op naar week 2.

• 21 September 2017 - 20:45

Kim - Reisbrigade:

Oh wat lief. Bedankt voor de complimenten. Superleuk om met jullie mee te lezen. Heel veel plezier nog en lekker genieten bij het Tobameer.

• 21 September 2017 - 23:54

Sylvia:

Ik kan me voorstellen dat jullie hebben genoten van deze wandeling! De vergezichten en al die vruchten! Het lijkt wel luilekkerland!
    Weet je, ik dacht dat jullie op Java waren, maar het Tobameer ligt op Sumatra!
    Soms duurt het even voor het kwartje valt Maria, dat heb je met pensionado's!

• 22 September 2017 - 13:48

Hennie/henk:

iedere dag 'n nieuw avontuur en indrukwekkend voor jullie
    om mee te maken, erg bijzonder om het in het echt te zien.
    En het lijkt ons erg vermoeiend om daar te wandelen

• 22 September 2017 - 14:02

Ineke:

Hoi wat een mooie foto's erbij maakt het allemaal nog levendiger.
    Geweldig om dit te zien.