zondag 24september - Reisverslag uit Magelang, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu zondag 24september - Reisverslag uit Magelang, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu

zondag 24september

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Tineke, Frans, Maria en Bertus

24 September 2017 | Indonesië, Magelang

Zondag 24september
Vanmorgen werd de tafel voor ons gedekt in een soort prieeltje. Als voorgerecht kregen we een schaaltje met 3 soorten zoete hapjes. Kleine groene balletjes, grotere lichtbruine ballen en een soort klein pannenkoekje met kokos. Heerlijk. Daarna een schoteltje met drakenfruit, en meloen en daarna pas het bestelde ontbijt. Om 9.00 uur gingen we met Agust en Ferrie op pad. Na zo’n drie kwartier stopten we in een klein dorpje. Vandaaruit gingen we wandelen met Ferrie. Ondertussen werd onze lunch naar een prieeltje gebracht dat midden in de rijstvelden stond. Na zo’n 5 kwartier langzaam omhoog lopen, en het laatste stuk een hoge trap, kwamen we bij een tempel. Dit was de plaatselijke toeristische plek, want er was ook een groep motorrijders en een paar gezinnen. De vraag was alleen, wat was de attractie, de tempel of die 4 grote Hollanders. Iedereen wilde op de foto met ons. Na de tempel verder gelopen, maar nu naar beneden en dwars door de rijstvelden, dus goed je evenwicht bewaren. Opeens stonden we bij onze lunchplek. Hier was de tafel feestelijk gedekt (salontafelhoogte) met mooie stoffen servetten en voor ieder een gevlochten doosje met deksel. Allemaal schoenen uit en op de vloer gezeten met prachtig uitzicht. Het doosje geopend en daar kwam een kleine rijsttafel uit. Rijst, boontjes, aardappelomelet, daging rendeng, mie, meloen, en nog iets lekkers waar we de naam niet van weten. Na het eten weer verder door de rijstvelden naar het dorp teruggelopen. Daar stond Agust weer te wachten. Op weg naar het hotel nog langs de zilverfabriek gereden. Hier wordt vooral zilver als zilverdraad verwerkt,als filigraandraden gedraaid. Dit als beeldjes, maar ook als sieraden of schilderijen. Prachtig, maar ook prijzig. Wat niet verwonderlijk is als je naar het werk kijkt. Het is trouwens verwonderlijk dat rijst zo goedkoop is, want ook dat is heel veel werk. Rond half 3 waren we weer bij het hotel. Nog even zwemmen, kaarten en de blog bijwerken. Vanavond vroeg naar bed want we moeten al om 4.15 uur klaar zijn voor de zonsopgang bij de Borobodoer.

• 24 September 2017 - 12:01

Ineke:

Wauww weer zo een mooie dag voor jullie. Ik wens jullie een mooie zonsopgang!

• 24 September 2017 - 15:14

Hennie/henk:

Het blijft bijzonder , ook die maaltijden die onderweg
    klaar staan, elke keer weer 'n verrassing wat het is.
    Goed verzorgd in ieder geval.

• 24 September 2017 - 20:04

Marijke Vermeij:

Wat een mooie ervaringen en het eten lijkt me heerlijk.
    Ben benieuwd naar jullie belevenissen morgen.