Vrijdag 29 september - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu Vrijdag 29 september - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu

Vrijdag 29 september

Door: Tineke/Maria

Blijf op de hoogte en volg Tineke, Frans, Maria en Bertus

29 September 2017 | Indonesië, Malang

Gisteravond werd ons gevraagd om alvast het ontbijt te kiezen.
Vanmorgen om 7.00 uur zaten we dus klaar in het restaurant, omdat om 7.30 uur de taxi's ons kwamen ophalen om ons naar het station te brengen. De gekookte eieren hebben we maar laten staan, medium is voor Indonesiërs toch een ander begrip dan voor Hollanders, ze waren nogal waterig.
De yoghurt hebben we alsnog afbesteld, omdat het half 8 was, en de taxi voor de deur stond.
Toen we wegreden kwam er nog iemand van het hotel achter ons aangerend, omdat hij dacht dat wij iets vergeten waren. We hadden nl. de helft van de koekjes die we eergisteren meegekregen hadden en de kroepoek die we gisteren gemaakt hebben in de kamer achtergelaten. Even duidelijk gemaakt dat we ze niet meer mee wilde nemen.

We moesten ons ticket op het station bij een machine afdrukken, deze staan op naam , omdat we " eksekutif " ( 1e klas) reizen. Voordat je het perron op kon, werd je paspoort en kaartje nagekeken, daarna moesten we naast het daadwerkelijke perron wachten tot de trein kwam. Op een gegeven moment kwam een meneer vertellen dat de trein naar Malang eraan kwam en dat we het perron op mochten. Even zoeken naar de juiste wagon en de juiste stoelnummers. En ook dit was weer prima geregeld! Een lange treinreis van ruim 6.5 uur om 331 km te overbruggen. Met gelukkig genoeg beenruimte . Zelfs TV aan boord met hierop een soort MTV.
Enkele stops zijn Geneng, Kertosono,Kras,Blitar,Wlingi,Kesamben en Kepanjen. Het landschap is afwisselend rijstvelden, andere plantages, kleine dorpjes met krotwoningen of wat grotere steden. Langzamerhand gaat het spoor ook verder omhoog, om uiteindelijk in Malang op 444 m hoogte op het eindstation te stoppen. Er wordt bij ieder station soms wel 10 minuten gewacht, sommige stukken zijn maar enkelspoor dus wachten op de tegenligger, en daarna rijden we weer verder. Ook zijn de rails veel smaller dan in Nederland.
Rond 16.00 uur arriveerden we in Malang. Hier stond al een taxi op ons te wachten die ons naar ons hotel bracht. Het hotel is heel anders dan we tot nu toe gewend waren. Het lijkt meer op een Europees hotel, wat we een beetje jammer vinden. Het is wel mooi , maar vandaag bv voor het eerst naar de 3e verdieping. Het personeel staat wel zoals overal direct klaar om de koffers te sjouwen.

• 29 September 2017 - 15:09

Sylvia:

Wat een luxe manier van reizen! 1ste klas, eigen wagon en stoel en overal word je netjes 'bediend'. Prima geregeld hoor! Je zult wel weer even moeten wennen wanneer je hier de trein neemt, als een haring in een tonnetje tegen elkaar aanhangen.
    Ik ben benieuwd naar je vervolgverslag!!!

• 29 September 2017 - 15:20

Hennie/henk:

Mooie verhalen en jullie maken de gewoontes van het land
    in alle soorten mee. Zo 'n treinreis ook 'n belevenis.

• 29 September 2017 - 16:20

Elly En Gijs Vrolijk:

We genieten van jullie reisverslagen,
    Zo beleven we ook een beetje jullie mooie reis!!!!

• 01 Oktober 2017 - 13:49

Monique En Erik:

Hi Tineke en Frans,

Wat leuk om jullie verslag te lezen!
    Jullie genieten zo te lezen van de Oosterse sferen!

Jaloers zijn wij op jullie... en al dat lekkere eten en die exotische vruchten.
    Hebben jullie al durian geprobeerd.... dat is wel een absolute must hoor!
    Knijp je neus maar dicht maar 't smaakt heerlijk ... een soort romige vrucht!

Veel groetjes en nog veel plezier. Monique en Erik

Ps Kunnen jullie vrijdag 10 bij ons komen om bij te kletsen en een hapje te eten?