Dag 2 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Tineke, Frans, Maria en Bertus

16 September 2017 | Indonesië, Bukit Lewang

Vannacht met gespitste oren geslapen,daar de koffers eventueel gebracht zouden worden. Helaas om 6 uur nog geen bagage. Toen we om 6.20 uur onze cottage uitliepen kwamen we onze koffers tegen dus snel terug om om te kleden. Ontbijtje genoten en om 7.10 uur met Sureya, onze gids de jungle in. Het was af en toe een hele klim en soms erg smalle paadjes, maar we hebben genoten. 3 keer een oerang oetangmoeder met jong gezien en als top stuk een mannetje, dat op de grond zat. Dit schijnt heel bijzonder te zijn. (2-3 keer per jaar zeggen de gidsen) Doen ze om klei te eten voor hun mineralen. Moe maar voldaan waren we om 11.00 uur ongeveer weer terug. Even een frisse koude douche (warm hebben we niet), waarna we gelunched hebben. Sureya had aangeboden om ons smiddags een bruine suiker branderij en een tahoe fabriek te laten zien,. Vervoermiddel een tuk-tuk. Om 14.00 uur dus plan-plan, hati-hati naar de "stad". Eerst 10 km rijden naar een ATM, toen terug voor de tahoe. Daarna de suikerboom gezien en nog veel meer landbouwstukjes. Rijstvelden, rubber bomen, cacaobomen, mais etc. Allemaal echt Indonesisch. Wat zijn we blij dat we in Nederland geboren zijn. Want het is allemaal erg mooi, maar je ziet grote mooie huizen naast kleine hutten. Onze gids Sureya vroeg bv onderweg als we onze mobieltjes vervingen of we ze dan naar hem wilde sturen voor school. Straks weer lekker Indonesisch eten. En vanavond een potje kaarten en dan misschien vannacht echt slapen.

• 16 September 2017 - 14:03

Petra:

klinkt allemaal goed.
    Fijn dat jullie nu compleet zijn met de koffers.
    Veel plezier.

• 16 September 2017 - 14:03

Annemarie :

Klinkt mooi, bijzonder de orang-oetangs, geniet ervan!

• 16 September 2017 - 14:09

Ineke:

Fijn dat jullie koffers boven water zijn!
    Jullie hebben al veel gezien zeg, geweldig, dit is echt een reis om alles te proeven en te zien!!
    Ben zo benieuwd naar foto's.

• 17 September 2017 - 10:04

Johan Stoute:

Wat een topdag . Fijn dat de koffers er zijn.

• 17 September 2017 - 13:02

Jose:

Hoi Tien
    Echt heel bijzonder dat hadden wij ook graag gezien . Maar die zijn er niet hier op Karpathos
    Geniet ervan en leuk de mailtjes.
    Groetjes aan Frans en je zus en zwager