maandag 18september - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu maandag 18september - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu

maandag 18september

Blijf op de hoogte en volg Tineke, Frans, Maria en Bertus

19 September 2017 | Indonesië, Tangkahan

Maandag 18 september
Nadat we gisteravond gegeten hadden in het restaurant, bleek dat we ons ontbijt moesten bestellen voor vanochtend om 7.30 uur. De toast was op dus ‘’moesten’’ Tineke en ik genoegen nemen met een ananas pannenkoek met jam. Wat een straf heerlijk! Dus na dit ontbijt om 8.00uur met onze Onno, wandelend naar de olifanten. Het was een fikse wandeling van ongeveer 45 minuten, maar door de warmte en het valse plat was het aardig vermoeiend. De omgeving was prachtig. Leuke huizen, oliepalmen plantages en natuurlijk koeien. Bij de olifanten aangekomen, moesten we ons eerst natuurlijk inschrijven. De bureaucratie hebben de Indonesiërs vast van de Hollanders overgenomen. Hier is kantoor ook kantor. Daarna gingen we naar de rivier. Aan de overkant stonden ze al te wachten. Een grote stier, drie vrouwtjes en drie baby’s van ongeveer 2 jaar. Er was nog een kleintje onderweg dus als we volgend jaar zouden komen was er weer een bij. Eerst werd de ontlasting, gelukkig door de verzorgers, uit de olifanten gehaald, heel smaakvol, met de hand. Daarna gingen zij op de zij in het water liggen en werden ze geschrobd. Na de wasbeurt, waar ze zo te zien van genoten konden we banaantjes geven. Dan is het wel dringen, met een plastic zakje in je hand en 7 slurven die allemaal iets lekkers willen. Bertus kreeg ook nog een douche uit de slurf, en we kregen allemaal een zoen op onze wang, (niet van de verzorgers). Tenslotte werd er nog een groepsfoto gemaakt. Erg leuk allemaal. Een hele belevenis om zo tussen de olifanten te staan. Ook dit is en stichting dus entree en souvenirs gaan naar het behoud van de olifanten en voor een school in de buurt. Deze kleine olifantenfamilie was natuurlijk niet echt wild. Ze komen 2 keer per dag uit de jungle voor hun wasbeurt en krijgen daarna een portie palmtakken mee voor de rest van de dag. Maar in de jungle zitten wel verschillende grotere groepen olifanten. Deze mogen niet meer geschoten worden dus met behulp van deze familie worden ze op afstand van de dorpjes gehouden, zodat ze geen schade aanrichten. Terug op de junglelodge eerst lekker wat gegeten en toen in de hangmat. Het was te warm om nog iets te ondernemen en het water in de rivier was te hoog om over te steken. Rond 16.00 uur klein ommetje gemaakt en toch nog even in de rivier gezwommen. Echte wildwaterbaan, dus Bertus heeft 2 vrouwen moeten redden.

• 19 September 2017 - 14:57

Brigitte:

Dames en heren, geen dingen doen die wij ook niet mogen doen he? Dus geen snoepjes aannemen van vreemde mannen, en niet onbeschermd in een wildwaterbaan... ;).
    Maar geniet er wel van, tot gauw!

• 19 September 2017 - 15:00

Ilona:

Wat een geweldig avontuur weer voor de maandag. Leuk om zo mee te kunnen genieten met jullie reis.

Geniet lekker van elk avontuur dan jullie meemaken en maak lekker veel foto's om de herinneringen later op te kunnen halen.

Veel plezier nog

• 19 September 2017 - 15:44

Sylvia:

Een droomvakantie! Dank voor je uitgebreide reisverslag. Zo beleven wij, als thuisblijvers, ook een beetje avontuur!!

• 19 September 2017 - 16:57

Kim Kimasho:

Leuk om de reis zo te kunnen volgen.

• 19 September 2017 - 23:02

Marianne En Onno:

Leuk die foto van die 'douche''-olifant!!!