dinsdag 10 oktober - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu dinsdag 10 oktober - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Tineke, Frans, Maria en Bertus reis - WaarBenJij.nu

dinsdag 10 oktober

Door: Maria en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke, Frans, Maria en Bertus

10 Oktober 2017 | Indonesië, Sanur

Vanaf vandaag hebben we nog een paar rustdagen. We zijn in het resort Sari Sanur, en blijven hier tot donderdag. Er zijn hier 18 bungalowtjes die op een tuin uitkomen met in het midden 2 ronde zwembaden. Als we het terrein aflopen naar links kom je door het restaurant van dit resort en daarachter ligt het strand. Het is een mooi zandstrand met wat golfbrekers waarop af en toe een overkapping staat, zodat je in de schaduw kunt zitten. Ook staan er ligbedden op het strand van ieder resort, dus het is de bedoeling dat je op de goede kleur kussens gaat zitten anders moet je betalen. Het is erg warm, dus vanmorgen begonnen met zwemmen daarna ontbeten en op ons gemak naar het strand, toen nog even langs wat restaurantjes en winkeltjes gewandeld en daarna weer terug naar ons huisje. Bij het huisje natuurlijk een potje gekaart. Rond 14.00 uur gaan eten in een restaurantje wat verder op het strand. Ook Europees eten daar te krijgen, ook weleens lekker na 3 en een halve week Indonesisch. Nog een rondje langs de souvenirwinkeltjes gedaan., een ATM opgezocht en daarna weer gauw het zwembad in. Deze dagen kan ik wat algemene indrukken en verschillen tussen de eilanden aangeven die we nu bezocht hebben. Een van de eerste dingen die ons opviel, was dat er zoveel katten waren met een korte staart. Bij navraag blijkt dat de katten hier korte staarten hebben maar wel vaak met een krul zoals een varken bij ons. In Sumatra bij Bohorok zagen we geen honden. De mensen daar zijn arm en hebben alleen huisdieren die nuttig zijn. Dus rijke mensen hebben een hond voor de bewaking en verder kippen voor eieren en consumptie en katten tegen de muizen etc. Tangkahan had 4 honden van verschillende rassen die van de hoteleigenaar waren, maar het hele dorp genoot mee, ze liepen de hele dag achter je aan en een hond bleef zelfs ’s nachts voor onze deur slapen ter beveiliging. In Magelang liepen veel honden op straat, Onno legde uit dat deze voor de consumptie waren. In Java gold hetzelfde. Rijke mensen hadden honden voor beveiliging, armere eten de honden. Op Bali lopen veel honden los bv in Ubud. Liggen soms midden op de straat en gaan geen cm opzij. Deze honden zijn wel van gewone mensen, maar de honden leven vrij, zoals bij ons veel katten. Vaak komen de honden niet meer naar huis terug , of zo af en toe om wat te eten.

• 10 Oktober 2017 - 15:28

Ineke:

Zeker wel lekker om een paar rustdagen te hebben want jullie hebben bwv spreken de marathon gelopen.
    Nog fijne dagen allemaal.

• 10 Oktober 2017 - 16:49

Sylvia:

Wat goed dat jullie de laatste dagen als rustdagen hebben ingepland! Er is genoeg om te verwerken lijkt me en om wat rust nemen. Laat je lekker masseren op het strand, een weldaad voor lichaam en geest!! Geniet er nog even van!

• 11 Oktober 2017 - 20:44

Kim - Reisbrigade:

Gelukt! ;-)
    Goede terugvlucht en we spreken elkaar volgende week.